Preguntas frecuentes
Preguntas frecuentes
- Zer da administrazio elektronikoa?
- Zer da egoitza elektronikoa eta zertarako balio du?
- Egoitza elektronikoaren egitura
Identifikazioa eta sinadura elektronikoa
- Egoitza elektronikoan nagoen bakoitzean identifikatu behar al naiz?
- Nola identifika naiteke?
- Zer da ziurtagiri elektroniko bat?
- Zein ziurtagirik balio dute ENAIREren egoitza elektronikoan erabiltzeko?
- Non lor dezaket ziurtagiri elektroniko bat?
- Zer da sinadura elektronikoa?
- Zer sinadura elektronikoko sistema onartzen dira egoitza elektroniko honetan?
- Zer da AutoFirma?
- Ziurtagiri bat baino gehiago erabil dezaket?
Sareko zerbitzuak eta izapideak
- Zer izapide egin daitezke egoitza elektronikoaren bidez?
- Nola egiten da eskaera bat egoitza elektronikoan?
- Zer dokumentu elektroniko onartzen dira ENAIREren egoitza elektronikoan?
- Nola kontsulta dezaket eskaeren egoera?
- Zer egin dezaket erregistroaren egiaztagiria galdu badut?
- Nola jaso ditzaket jakinarazpen edo komunikazio elektronikoak?
- Herritar batek berariaz modu elektronikoan jakinaraztea aukeratzen badu, metodoa alda dezake?
- Jakinarazpen bera hainbat kanalen bidez (posta arrunta, posta elektronikoa) jasotzen bada, zer datak balio du?
Alderdi teknikoak eta segurtasunekoak
- Zer behar dut egoitza elektronikoan sartzeko?
- Nola lor dezaket ziurtagiri elektronikoaren erabilerari buruzko informazioa?
- NAN elektronikoa daukat. Nola erabiltzen da?
- ENAIRE arduratuko al da egoitza elektronikoak eskaintzen dituen zerbitzuak atzitu edo erabiltzeko beharrezkoa den softwarea, ziurtagiriak edo beharrezko beste edozein elementu lortzeaz?
- Segurua al da egoitza elektronikoaren bidez izapideak egitea?
ENAIREren administrazio elektronikoa eta egoitza elektronikoa
Administrazio elektronikoa herritarrekin harremanetan egoteko modalitatea da; ENAIREren egoitza elektronikoaren bidez zerbitzu nahiz izapideak egitean datza. Aplikazio eta informazio-sistemei esker, herritarrek dagozkien informazio eta zerbitzuak atzi ditzakete; eskaerak, erreklamazioak, kexak, iradokizunak eta errekurtsoak aurkeztu; entzunaldi-prozesua egin hala dagokienean; ordainketak egin edo ENAIREk bidalitako jakinarazpen eta komunikazioetan sartu.
Administrazio elektronikoa urriaren 1eko 39/2015 Legearen, administrazio publikoen administrazio-prozedura erkidearena, eta urriaren 1eko 40/2015 Legearen, sektore publikoko erregimen juridikoari buruzkoa, araberakoa da.
Egoitza elektronikoa herritarrekin harremanetan egoteko gunea da; bertan, ENAIRErekin kanal elektronikoen bidez harremanetan egoteko eskubidea erabil dezake.
Egoitza elektronikoak ENAIREren eskumeneko zuzenbide publikoko izapideak sarean egiteko aukera eskaintzen du. Horrez gain, erreklamazioak, kexak eta iradokizunak egin daitezke, baita helegiteak aurkeztu ere.
Egoitza elektronikoan ez dauden izapideak ohiko moduan egin daitezke.
ENAIREren egoitza elektronikoaren orri nagusia eskaintzen diren zerbitzu nagusiak erraz atzitzeko diseinatuta dago.
Zerbitzu horien barruan, hauek azpimarratzen ditugu:
- PROZEDURAK. Menu honen bidez, ENAIREk kudeatzen dituen prozedurei buruzko informazioa atzi dezakezu, kategorien arabera multzokatuta, eta dagokion eskaera aurkeztu. Horretarako, zure intereseko prozedura hautatu behar duzu. Prozedurari buruzko informazio-orri batera birbidaliko zaizu eta "Sartu prozeduran" sakatu beharko duzu. Horrek cl@ve bidezko autentikazio-orrira birbidaliko zaitu (ziurtagiri elektroniko edo NAN elektroniko, 24 orduko Cl@ve edo Cl@ve iraunkor bidezko identifikazio-sistema).
- NIRE ESPEDIENTEAK. ENAIREren bidez herritar edo enpresa batek irekitako fitxategiei buruzko informazioa eskaintzen du. Horretarako, beharrezkoa da cl@ve. bidez identifikatzea. Atal honetan, hainbat ekintza egin ditzakezu: espedienteak ikusi, haien egoera ikusi, eskakizunei erantzun, ENAIREren bidez bidalitako jakinarazpenak eta komunikazioak deskargatu, dokumentazio gehigarria eman edo espedienteak iragazi, zenbait eremuren bidez, hala nola: fitxategiaren zenbakia, datak, egoera, etab.
- NIRE JAKINARAZPENAK. ENAIREk herritarrei eta enpresei bidaltzen dizkien jakinarazpenak atzitzeko aukera ematen du, espedienteak izapidetu bitartean. Horretarako, beharrezkoa da cl@ve. bidez identifikatzea. Menu honen bidez, jakinarazpenak iragaz daitezke prozedura, egoera (zain, jakinarazia edo ukatua) edo dataren arabera.
- BALIABIDEAK. Menu honen bidez, dokumentazioen baliozkotzea atzi dezakezu egiaztapen-kode seguruaren (EKS) bidez, egoitzan eragiketak egiteko behar dituzun eskakizun teknikoak ikusi, egun baliogabeen egutegia ikusi edo ENAIREren aurrez aurreko erregistro-bulegoaren kokapena ikusi, besteak beste.
Identifikazioa eta sinadura elektronikoa
Zk. Egoitza elektronikoaren hasiera-orrirako edo informaziorako antzeko orrietarako ("baliabideak" edo "estekak" atalei lotuak) sarbideak ez du behar identifikaziorik.
Identifikatzea beharrezkoa izango da eskaera bat aurkezterakoan edo espediente edo jakinarazpenen egoera kontsultatu nahi duzunean.
Cl@ve bidez.
Cl@ve sistemaren helburua da herritarrei zerbitzu publikoetarako sarbide elektronikoa bateratu eta erraztea. Helburu nagusia da herritarra identifikatu ahal izatea administrazioaren aurrean, egin nahi den izapiderako egokien den mekanismoaren bidez, eta modu errazenean, hauen artean: ziurtagiri elektronikoa (NAN elektronikoa barne), Cl@ve PINa, Cl@ve iraunkorra.
Cl@ve PIN eta Cl@ve iraunkorra erabiltzeko, aurrez erregistratu behar zara horretarako gaitutako bulego batean. Erregistro hau ez da beharrezkoa ziurtagiri elektronikoa edo NAN elektronikoa erabiltzen baduzu.
Informazio gehiago Cl@ve-ren webgune ofizialean: http://clave.gob.es
Ziurtapen-zerbitzuen hornitzaile batek elektronikoki sinatutako dokumentua da, sinatzailea sinaduraren ziurtapen-datu batzuekin lortzen dituena eta nortasuna bermatzen duena.
Beharrezko informazioa du elektronikoki sinatzeko edo jabea datuen bidez identifikatzeko: izena, IFZ, algoritmoa eta sinatzeko gakoak, iraungitze-data eta jaulkitzen duen erakundea.
Ziurtapen-zerbitzuen emaileak edo ziurtapen-agintaritzak berresten du sinadura elektronikoa erabiltzaile jakin bati dagokiola. Hori dela eta, ziurtagiriak ere sinatzen ditu ziurtapen-agintaritzak.
ENAIREk onartu egiten ditu Industria, Merkataritza eta Turismo Ministerioak eta @firma-k (Lurralde Politika eta Funtzio Publikoko Ministerioaren baliozkotze eta sinadura elektronikoko zerbitzuen plataforma) onartzen dituzten ziurtapen-zerbitzu emaileen ziurtagiri elektronikoak.
Sakatu esteka ziurtapen-zerbitzuen emaileak atzitzeko
Ziurtagiri elektroniko bat lortzeko, beharrezkoa da dagokion zerbitzu hornitzailearekin harremanetan jartzea. NAN elektronikoa baduzu, ez da beharrezkoa beste ziurtagiririk eskatzea; izan ere, NAN elektronikoak txipean onartutako ziurtagiri elektroniko bat du.
Poliziaren Zuzendaritza Orokorraren NAN elektronikoaren Atarian atzi dezakezu NAN elektronikoari buruzko informazio guztia.
Sinadura elektronikoko atariaren Ziurtagiri elektronikoei buruzko atalean lor dezakezu informazio orokorra ziurtagiri elektronikoei buruz, haiek nola lortu eta berritu.
Sinadura elektronikoa da dokumentu elektroniko batekin batera doazen edo bati lotutako datu elektronikoak; bere oinarrizko funtzioak dira:
- Sinatzailea zalantzarik gabe identifikatzea
- Sinatutako dokumentuaren osotasuna bermatzea. Sinatu den dokumentua eta jatorrizkoa berdinak direla bermatzea, eta ez duela jasan aldaketa edo manipulaziorik
- Sinatutako dokumentua ukatuko ez dela bermatzea. Sinatzaileak sinatzeko erabiltzen dituen datuak esklusiboak dira; ondorioz, ezin da esan sinatu ez duenik
Baliteke egoitza elektronikoan sinatu behar izatea dagokion eskaera igortzeko prozedura bati edo jakinarazpen bat aurkezteko.
Horretarako, prozeduraren arabera, sinadura elektronikoko sistema hauek erabil ditzakezu.
- • Oinarrizko sinadura. Cl@ve-rekin berriro identifikatzea besterik ez du behar.
- • Sinatu ziurtagiriarekin ordenagailuan edo arakatzailean. NAN elektroniko edo instalatutako ziurtagiri digital baten bidez sinatzeko aukera eskaintzen du, ziurtapen-agintaritza ofizial batek onartutako gailu edo arakatzaile batean. Ezinbestekoa da AutoFirma instalatuta izatea ekipoan.
- • Sinadura ziurtatua hodeian Ziurtagiri elektroniko eta pertsonal baten bidez sinatzeko aukera eskaintzen du, administrazio publikoak hodeian biltegiratuta eta babestuta.
Mahaigaineko aplikazio honek izapide batean sinadura elektronikoa egiteko aukera ematen du modu errazean, appletik gabe. Horri esker, teknologia hori onartzen ez duen arakatzaileak erabil daitezke.
AutoFirma aplikazioaren azken bertsioa deskargatzeko, sakatu esteka hau.
Bai. Ziurtagiri bat baino gehiago izan ditzakezu zure ordenagailuan; erabiltzen duzunean, zein erabili nahi duzun galdetuko zaizu.
Sareko zerbitzuak eta izapideak
Egoitza elektronikoak ENAIREren eskumeneko zuzenbide publikoko izapideak sarean egiteko aukera eskaintzen du. Egoitza elektronikoan ez dauden izapideak ohiko moduan egin daitezke.
Horrez gain, erreklamazioak, kexak eta iradokizunak egin daitezke egoitza elektronikoaren bidez, baita helegiteak aurkeztu ere.
Erabilgarri dauden prozeduren zerrenda jakiteko, egin klik menu nagusiko Prozedurak fitxan.
Hautatu nahi duzun prozedura eskaera aurkezteko. Oro har, atari batera iritsiko zara, deskribapen batekin. Sakatu "Sartu prozeduran" botoia.
Prozedurak autentikazioa eskatzen badu, Cl@ve bidezko sarbidera bidaliko zaizu. Sakatu botoia, hautatu identifikazio-metodoa eta jarraitu argibideei.
Cl@ve bidez identifikatu ostean (zenbait kasutan, ez da autentikaziorik behar), prozeduraren eskaera-inprimakian sartuko zara eta bete egin beharko duzu. Beharrezkoa bada, fitxategiak atxiki daitezke informazio osagarriarekin.
Amaitzean, sakatu "Bidali". Datuak bidaltzeko berrespen-pantaila batera iritsiko zara. Ez ahaztu baimena emateaz.
Prozesua amaitzean, aplikazioak erregistro-egiaztagiri bat (ENAIREk eskaera jaso izanaren froga) eta EKSarekin aurkeztutako eskaeraren (benetako) kopia bat emango dizkizu.
ENAIREren arabera, hauek dira egoitza elektronikoan eskaerak aurkezteko onartzen diren dokumentu elektronikoen luzapenak: txt, zip, rar, tar, jpeg, jpg, gif, tiff, png, eps, pdf, ods, odt, doc, docx, xls, xlsx, csv, xsig, xades.
Aurkeztutako dokumentuen onartutako gehieneko tamaina 4 MB da fitxategi bakoitzeko.
Eskaeraren egoera kontsultatzeko, sartu "Nire espedienteak" atalaren bidez. Beharrezkoa da modu elektronikoan identifikatzea, informazio pribatuan sartuko zarelako.
Behin sartuta, espediente-zerrenda bat bistaratuko da, nahi duzuna bilatzeko.
Espediente bakoitzaren eskaeraren egoera kontsulta dezakezu, baita jasotzen dituzun jakinarazpenetan, komunikazioetan edo ebazpenetan sartu eta horiek deskargatu, eskakizunei erantzun edo informazio gehigarria eman.
"Nire espedienteak" funtzioaren bidez, eskaera atzi dezakezu eta erregistroaren egiaztagiria deskargatu.
Egiten diren jakinarazpen guztiak (paperean daudenak barne) herritarren eskura jarriko dira egoitza elektronikoan eta sarrera orokorreko puntuan.
Horietan sar zaitezke egoitza elektronikoko "Nire jakinarazpenak" funtzioaren bidez. Beharrezkoa da modu elektronikoan identifikatzea, informazio pribatuan sartuko zarelako. Behin sartuta, zain dituzun jakinarazpenen zerrenda bat bistaratuko da, jatorriaren arabera sailkatuta.
Bestalde, jakinarazpenak kontsulta ditzakezu Sarbide-puntu Nagusiko Herritarraren Karpetan.
Bai, herritarrek jakinarazpen-metodoa aukera dezakete, baldin eta modu elektronikoan jakinaraziak izatera derrigortuta ez badaude. Horren kasu dira pertsona juridikoak, izaera juridikorik gabeko entitateak, elkargo batean egotea nahitaez eskatzen duten jarduera profesionalak dituztenak eta aurrekoen ordezkariak.
Itzuli gora
- Jakinarazpen bera hainbat kanalen bidez (posta arrunta, posta elektronikoa) jasotzen bada, zer datak balio du?
Jakinarazpena hainbat kanalen bidez jasotzen bada, lehena iritsi denaren data hartuko da kontuan.
Alderdi teknikoak eta segurtasunekoak
Egoitza elektronikoan sartzeko, arakatzaile bat eta Interneterako sarbidea behar duzu
Herritarraren arakatzailearen eta ENAIREren egoitza elektronikoaren zerbitzariaren arteko komunikazioa SSL protokolo seguruan oinarritzen da. Protokolo horren arabera, egoitza elektronikoaren zerbitzaria identifikatzen du bezeroak egoitza-ziurtagiri baten bidez.
Izapideak egiteko sartzen bazara, identifikatu egin behar zara eta, zenbait kasutan, modu elektronikoan sinatu, ziurtagiri elektroniko batekin. Hori dela eta, eskakizun hauek bete behar dituzu:
- Espediente bat hasteko eta egoitza elektronikoko espediente eta jakinarazpenak atzitzeko, Cl@ve plataforma behar duzu. Aplikazio honi buruzko informazio gehiago aurki dezakezu hemen.
- Egoitza elektronikoan ziurtagiriarekin elektronikoki sinatzeko, beharrezkoa da AutoFirma aplikazioa instalatuta edukitzea. Aplikazio hau deskarga dezakezu Sinadura Elektronikoko Atarian. Behin deskargatuta, jarraitu argibideei gailuan instalatzeko.
Ziurtagiri elektronikoaren erabilerari buruzko informazioa lortzeko, kontsultatu erosi zenion saltzailearekin.
NAN elektronikoa erabiltzeko, Barne Ministerioaren atarian NAN elektronikoari buruz argitaratutako informazioa kontsultatu behar duzu.
Egin klik esteka honetan NAN elektronikoaren atarian sartzeko.
- ENAIRE arduratuko al da egoitza elektronikoak eskaintzen dituen zerbitzuak atzitu edo erabiltzeko beharrezkoa den softwarea, ziurtagiriak edo beharrezko beste edozein elementu lortzeaz?
Egoitza elektronikoaren bidez, ENAIREk administrazio elektronikoaren eskumenen arloan beharrezkoak diren zerbitzu guztiak eskaintzen ditu. Hala ere, herritarraren ziurtagiri elektronikoa pertsona fisikoari elkartutako elementua da; ondorioz, nahi den zerbitzu mota horren hornitzailearengandik eskura dezake interesdunak.
Egoitza elektronikoari euskarria ematen dion plataformak eskakizun legalak, teknikoak eta funtzionalak betetzen ditu, autentikotasuna, osotasuna, erabilgarritasuna, konfidentzialtasuna eta ez ukatzea bermatzeko. Ondorioz, berdin balio du egoitza elektronikoan edo ENAIREko erregistro-bulego batean aurrez aurre dokumentu bat aurkezteak.
Dokumentuak modu digitalean sinatzean, egiazkotasuna eta osotasuna bermatzen dira, sinadura balioztatzen bada froga daitezkeenak.
Gainera, telematikoki aurkeztutako dokumentuen denbora-zigiluak dokumentua denbora-zigiluan adierazitako unean sinatu zela eta ez beste batean frogatzeko aukera ematen du.
Komunikazioen benetakotasuna, konfidentzialtasuna eta osotasuna bermatzeko asmoz, SSL (Secure Socket Layer) komunikazio protokolo seguruaren bidez egiten dira.
Bestalde, aurkezpen guztiak Datuak Babesteko Erregelamendu Orokorraren (2016/679 (EB) Erregelamendua) eta abenduaren 5eko datu pertsonalak babesteko eta eskubide digitalak bermatzeko 3/2018 Lege Organikoaren arabera tratatuko dira, eta herritarrek bere eskubideak erabil ditzakete DBEOaren eskubideak erabiltzeko prozeduraren bidez.